22 Oktober:Nordea Poker Open 2009(Bilder)


Ursäkta den dåliga bildkvaliteten då jag tog alla bilder med min i-phone.
(Det finns en "avstängningsknapp" av musiken längs ned på denna sida)


Alla fick en fin Unibet mössa. På bordet ligger bla Dan Glimnes bok;
Pokerhandboken. Micke berättade att han hade signerat en hel lastpall
av sin bok. Och varje bok hade sin egna hälsning. Det ni!!!

Micke "reggar" en sit n go.


Det enda "pris" som Micke fick denna kväll var den under läppen.


Alla är spända på vilket river kort som dealern skall lägga upp.

 
2:an Ronny i den blåa skjortan in action och i djup koncentration.
Jag tror att mannen längs till höger är Bertil Riben som kom 4:a.


Spelaren till höger ber antingen till Gud om att han få träff på
turn, eller så kör han bikten samtidigt.
Är det Bertil till vänster månne?!


"Nänä, den bluffen går jag inte på 2 ggr" Eller så har han redan
gått på en bluff då han endast har energidrycken kvar i handen
och inga kort.


"Jaa, come to papa". Ja jobbar man på bank så måste man väl
gilla pengar;)


Denna mycket aggressiva tjej (spelstilen alltså) slog ut mig när
hon och jag hamnade i en "heads-up" om första priset på 1500,-
i en såkallad sit´n go. Hon hade 16000 spelmarker mot mina
ynka 4000.Min 2:a plats gjorde mig dock 500,-rikare.


Vad döljer sig här månne? AA?!


Vad är korten?


Min käre far. Han med det gråa håret. Med en son som mig så
blev han det rätt tidigt. Ingen större succe denna gång kring
pokerbordet.


Är det nervöst Ronny?


"Samling vid pumpen".  Magnus Röstlund i bakgrunden i den
blå skjortan hittade ett bord att ställa energidrycken på...
...på stereon;


En gäng förväntansfulla "sit n goare".


Micke hade ett gott öga till dom galanta damerna.


Är det "kvinnlig påverkan" som pågår? 


Tomas Kohlberg, Nordea, i mitten. Min kontaktperson inför detta event.


Det var kul att det var några tjejer som ville spela i en annars
mansdominerad sport.


Spänningen är oooolidlig.


Micke inspekterar. Killen i mitten var en av dom flitigaste
användare av den "vita lappen" ;) (Ring en vän)


En av dom duktiga dealers som Micke hade ordnat.


Många verkade bli religösa denna kväll då många hoppades
på dom högre makterna.


Och slutligen vinnarna igen. Ett STORT grattis!!!